home
strona główna

 

Ranking
Budowlana Marka Roku
Dystrybutor Roku

Program Budowlana Marka Roku

 

Badanie Rankingu Budowlana Marka Roku to corocznie podejmowane przez firmę ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. przedsięwzięcie, które stanowi swego rodzaju ukłon w stronę firm działających na tym właśnie rynku, ponieważ daje niepowtarzalną możliwość uhonorowania ich dokonań, potwierdzenia jakości sprzedawanych produktów i jasnego określenia pozycji zajmowanej na rynku.

Geneza tego przedsięwzięcia
Pomysł na stworzenie Rankingu, powstał ze wspólnej inicjatywy ASM i Międzynarodowych Targów Poznańskich, organizatora targów budowlanych BUDMA. Naszym wspólnym celem było zachęcenie właśnie dystrybutorów do uczestnictwa w Targach, oraz stworzenie okazji, by w  szczególny sposób uhonorować ich dokonania. Tak narodził się pomysł na stworzenie Dnia Dystrybutora, który zakończony miał być wręczeniem nagród dla zwycięzców Rankingu Dystrybutorów Materiałów Budowlanych. Należy tu podkreślić, że to właśnie Ranking Dystrybutorów Budowlanych był pierwszą tego typu inicjatywą podjętą przez ASM i MTP, która w kolejnych latach ewoluowała. Początkowo nagrodę dla Dystrybutorów przyznawali inwestorzy – ich opinie, od początku istnienia Rankingu poznawaliśmy przy użyciu badań ankietowych.
W 2005 roku pojawił się pomysł, na jednoczesne przeprowadzenie Rankingu Marek Budowlanych, gdzie głos decydujący mieli mieć właśnie dystrybutorzy, aby i w ten sposób podkreślić ich święto.
W międzyczasie zmieniał się również charakter uroczystości wręczania nagród - zrezygnowaliśmy  z prowadzenia merytorycznych prezentacji, które rozpoczynały samą Galę, aby nadać temu wydarzeniu bardziej uroczysty charakter.  Z roku na rok rosła popularność naszych rankingów, same uroczystości przyciągały uwagę coraz to liczniejszego grona przedsiębiorców budowlanych, a także i mediów.

Dziś Ranking Budowlana Marka Roku to jedno z największych i najważniejszych tego typu badań prowadzonych w Polsce. Dla każdej marki zdobycie tytułu Budowlanej Marki Roku, lub samego wyróżnienia w rankingu ASM to wielki sukces. Dzięki temu podkreślone zostaje uznanie dla danej marki, a także jej pozycja na rynku.

Nagroda jest tym cenniejsza, iż nadawana jest na podstawie ogólnopolskich badań, przeprowadzanych w różnych grupach odbiorców produktów budowlanych. Dlatego też, każda nagrodzona firma, może mieć pewność, że jej wybór dokonywany był przez reprezentatywną grupę respondentów (zwykle około 2000), oraz że wyniki tego badania mają jak najbardziej obiektywny charakter.
Klasyfikacja tworzona jest w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, realizowanych techniką CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
Każdego roku staramy się udoskonalać metodologię badania, aby samo zestawienie najlepszych marek w Polsce dawało Państwu najrzetelniejszy obraz konkurencyjności graczy rynku budowlanego.

Ranking obejmuje zwykle szereg kategorii asortymentowych, gdzie w każdej wybierane są najlepsze marki. Ponadto wyłaniana jest Budowlana Marka Roku – ta jedyna, wyróżniająca się na tle wszystkich, bez względu na kategorie.

Zachęcamy Państwa do śledzenia szczegółowych informacji na temat Rankingu i sposobów jego prowadzenia, które znajdują się w zakładkach poświęconych kolejnym jego edycjom.

Program Promocji Dystrybutorów materiałów budowlanych

 


 

Potrzeba budowania silnej pozycji marki na rynku sprzedaży materiałów budowlanych to codzienność, z którą zmagają się dystrybutorzy. Po drugiej stronie znajdują się konsumenci stojący przed wyborem marki punktu handlowego: gdzie znajdę najlepszą ofertę? kto najlepiej mi doradzi? kto mnie najlepiej obsłuży?
Wychodząc naprzeciw obydwu stronom stworzyliśmy program wyłaniający najlepszych Dystrybutorów Materiałów Budowlanych. Dla Sprzedawców – by wskazać ich mocne strony. Dla konsumentów – by ułatwić wybór najlepszej, w stosunku do potrzeb, oferty.

Ranking Dystrybutorów Materiałów Budowlanych oparty jest o badania Tajemniczego Klienta przeprowadzane przez niezależnych Audytorów ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.

Badania przeprowadzane techniką Mystery Shopping:

  • Obejmują wszystkie rodzaje badań, w których badacz wciela się w rolę klienta.
  • To forma monitorowania jakości działania punktów usługowych/ dystrybucyjnych.
  • Zaletą tego typu badań jest prowadzenie obserwacji w naturalnym środowisku,
    a dokonywana ocena dotyczy całego procesu sprzedażowego/usługowego, nie zaś wyłącznie jej wyniku.
  • Badanie prowadzone przez audytora polega na skrupulatnej obserwacji pracowników
    z punktu widzenia konsumenta.
  • Obserwator wciela się w rolę zwykłego klienta i wykonuje, założone scenariuszem badawczym, zadanie.

Metodologia wyłaniania Dystrybutora Roku

  • Do Rankingu mogą przystąpić te firmy dystrybucyjne, które działają na polskim rynku.
  • Badania techniką Mystery Shopping odbywa się we wskazanych przez Uczestników Programu punktach handlowych. Dla każdego Dystrybutora w każdej kategorii wykonywane są trzy niezależne audyty.
  • Możliwość udziału w badaniu różnych rodzajów Dystrybutorów (DIY, Małe
    i duże składy / hurtownie budowlane, sieci zakupowo-sprzedażowe, hurtownie instalacyjno-grzewcze, hurtownie elektryczne i elektrotechniczne),
  • Analiza zebranego materiału empirycznego oraz obliczanie zdobytych punktów. Efektem finalnym jest, oprócz Rankingu, przekazanie wyników badania w formie raportu, wskazującego mocne i słabe strony Dystrybutorów.
  • Tytuł Dystrybutora Roku 2014 zostanie przyznany po analizie danych zebranych na podstawie badań Mystery Shopping.

Kategorie rankingowe oraz elementy, które podlegają badaniu

Kategoria rankingowa

Ocenie podczas audytów podlegać będą m.in.:

Najlepszy doradca

Kontakt z pracownikiem – powitanie pożegnanie, zachowanie, wiedza i kompetencje, przedstawienie oferty, sposób komunikowania się (zrozumiały język), fakt badania potrzeb klienta.

Najlepsza jakość obsługi

Zachowanie pracownika, uprzejmość, wiedza i kompetencje, przedstawienie oferty, sposób komunikowania się (zrozumiały język), badanie potrzeb klienta, udzielanie informacji, reakcja na zapytania, czas oczekiwania na zamówienie w przypadku braku towaru, możliwość dowozu towaru pod wskazany adres, dostępność materiałów i folderów, ekspozycji.

Szeroka oferta

Dostępność produktów różnych marek, ekspozycja produktów (kolorników, wzorników), widoczność cen lub udzielenie o nich informacji, oznakowanie produktów, oferowanie rozwiązań, dostępność materiałów informacyjno-promocyjnych.

Przyjazna placówka

Oznakowanie punktu (wewnątrz i na zewnątrz), dostępność materiałów informacyjno-promocyjnych, dostępność pracowników, punktu informacyjnego, kasy, oznakowanie promocyjnych produktów, parking, możliwość zakupów przez osoby niepełnosprawne.

Najszybsza obsługa

Szybkość reakcji na wizytę lub zapytanie klienta, czas oczekiwania na zamówienie w przypadku braku towaru, termin dostawy, kontakt wzrokowy.


Podsumowując, Ranking Dystrybutor Roku to:

  • Profesjonalne i niezależne badania

  • Budowanie zaufania klientów

  • Promocja Laureatów

  • Raport wskazujący mocne i słabe strony jakości obsługi Twojej Firmy

  • Podnoszenie prestiżu Marki wśród Klientów

 

Organizator:

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00
Faks +48 (24) 355 77 01
www.asm-poland.com.pl

 

Zachęcamy do śledzenia strony, a także do kontaktu z nami.

 

©2008 ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.